Nieuw onderzoek: De 5G-MIX van VLAM - Vlaams voedingsgedrag ontrafeld !

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft diepgaand onderzoek gedaan naar het gedrag van consumenten en heeft deze bevindingen samengevat in een nieuw boek. Het behandelt de vijf cruciale aspecten - 5G’s - Genot, Gemak, Geld, Gezondheid en Geweten - die van invloed zijn op de keuzes van consumenten met betrekking tot verse voeding. Dit naslagwerk, zowel in digitale als gedrukte vorm beschikbaar, biedt een uitgebreid inzicht in het eetgedrag van de Vlaming.


Het complexe consumentengedrag op het gebied van verse voeding is ontrafeld door VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, op basis van uitgebreid onderzoek onder consumenten. Dit heeft geleid tot de publicatie van een nieuw boek dat de nuances van dit gedrag belicht.

Voedingskeuzes zijn een samenspel van diverse factoren, zowel bewust als onbewust, waarbij emoties en rationaliteit een rol spelen. Het boek "De 5G-mix van VLAM" legt dit alles helder bloot en biedt praktische inzichten om consumentenkeuzes te begrijpen en te beïnvloeden. Bovendien bevat het boek een schat aan consumentengegevens, waardoor het een waardevolle bron is voor professionals die met voeding werken o.a. slagers-traiteurs  ook voor leerlingenstudenten of cursisten

  • Voor de digitale pdf-versie van het boek >>>  (klik hier)
  • Voor degenen die de voorkeur geven aan een gedrukt exemplaar, is het boek verkrijgbaar via de webshop van VLAM>>> (klik hier)

Minister Jo Brouns kreeg het eerste exemplaar van het boek "De 5G-mix van VLAM" overhandigd door Filip Fontaine.



  © Webmaster: Bertrand Vande Ginste - www.bb-bb.be

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN DE SLAGER bij ‘Slagerij de Wandelaar’ in Lokeren: een groot succes!

BB-FOCUS… De Belg zweert zijn stukje vlees niet af...

Woord van de BB – Voorzitters… JUNI EN DE VERKIEZINGEN NADEREN...